lørdag 29. desember 2012

Elise og mysteriet med dei døde hestane : Anne Viken

OK, eg er inne i ein periode der eg gjer ting eg eigentleg ikkje vil eller ikkje likar. Foreksempel lesa hestebøker! No har eg lese to.
Eg er ikkje glad i hestar. Ikkje litt eingong! Eg er faktisk  livredd for hestar, og difor unngår eg alt som har med hest å gjera.
Men no har eg altså lese to (to!) bøker om hestar og unge jenter. Og eg har faktisk synst at dei var kjekke! Begge to.
"Elise og mysteriet med dei døde hestane" får eit digert pluss med ein gong berre fordi den er skriven på kjekt nynorsk. JIPPI JUBEL! I tillegg er det ei kul bok. Intet mindre.
Elise, vår heltinne, er veldig ung (trur at ho skal byrje på ungsomskulen etter denne sommaren?) men ho har fått lov til å vera veterinærassistent ein heil sommar. Ho vil bli dyrlege, så dette er ein fantastisk mulighet, sjølv om ho må bu i hytta i Tordenbygda heile sommaren. Ho bur i lag med den unge, vakre onkel Kalle som har sagt seg villig til å ha henne med. Han er nyutdanna veterinær, køyrer bil som ein gris og er så sjarmerande at gardskonene går med sminke i fjøsen når dyra er sjuke! haha!
Det er mykje som er spesielt og stilig i Tordenbygda. Der bur Gamle-Mathias og ein galning av ein prest. Men det luskar skumle personar i skogen. Og både kyr og hestar døyr på uforklarleg vis. Og kven er han russaren med den gedigne, svarte hingsten? I Tordenbygda har dei dessuten ein eigen (og aldeles fantastisk) hesterase : ivanhestane.  Dei er store, flotte og sølvskimrande. Makalaust! Er Anton ein slik Ivanhest, slik som den sinte eigaren påstår?
Elise havnar sjølvsagt i livsfare og det går heldigvis (og naturlegvis!) bra til slutt, men det er på hengande håret.
Det som eg likar aller aller best er at det ikkje er sentimentalt og klissete. Av og til  døyr dyra, faktisk. Det brutalt - og sånn er jo livet.  Historia er litt vill og utruleg, men settingen er på eit vis realistisk.  Me møter folk som tek godt vare på dyra sine og folk som ikkje bryr seg og som aldri skulle hatt lov til å ha dyr. Og me lærer mykje om dyresjukdomar! Boka er diggbar. Og viss du er ute etter ei spenningsbok og du i tillegg likar hestar - då trur eg at denne er perfekt! 300 sider med deilig ungdomsbok!
Anne Viken, bra forfattar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar